Utvärdering SPARK/Pulshöjande aktivitet årskurs 7
Du ska skriva en utvärdering kring din upplevelse av SPARK, besvara frågorna så utförligt och ärligt du kan. Lägg sedan in en länk i “mitt dokument i idrott och hälsa” som du döper till Utvärdering SPARK år 7. Glöm inte att dela dokumentet också! Utvärderingen ska vara klar senast 7/12.
- Vad tänker du på när du hör ordet SPARK/Pulshöjande aktivitet?
- Hur har din upplevelse av SPARK/Pulshöjande aktivitet varit?
- Har du märkt någon skillnad på din prestation i de teoretiska ämnena?
- Tycker du att SPARK/Pulshöjande aktivitet ligger bra på schemat som det gör idag?
- Tycker du att 20 minuter tillräckligt för ombyte, aktivering av pulsband, aktivitet, reflektion och frukt? Hur kan man förändra?
- Vad är SPARK/Pulshöjande aktivitet bra för? Varför har vi det?
- Skulle du vilja fortsätta att ha SPARK/Pulshöjande aktivitet i år 8-9?
Inloggning i Polargofit
Runbackaskol/
+
Elev-ID
Efter varje pass:
Lektionssummering:
Kunskapskrav
E
|
C
|
A
|
Du kan prata om fysiska aktiviteter du varit med om.
Du diskuterar på ett enkelt sätt hur det hänger ihop med hälsa och fysisk förmåga.
Du kan ge enkla exempel och kan enkelt förklara varför detta påverkar hälsan och den fysiska förmågan.
Du kan i stora drag beskriva vad som tränas och vad som är speciellt för just denna typ av träning.
|
Du kan prata om fysiska aktiviteter du varit med om. Du diskuterar på ett utvecklat sätt hur det hänger ihop med hälsa och fysisk förmåga.
Du kan ge utvecklade exempel och kan utvecklat förklara varför detta påverkar hälsan och den fysiska förmågan.
Du kan ganska tydligt beskriva vad som tränas och vad som är speciellt för just denna typ av träning.
|
Du kan prata om fysiska aktiviteter du varit med om. Du diskuterar på ett välutvecklat sätt hur det hänger ihop med hälsa och fysisk förmåga.
Du kan ge välutvecklade exempel och kan välutvecklat förklara varför detta påverkar hälsan och den fysiska förmågan.
Du kan tydligt beskriva vad som tränas och vad som är speciellt för just denna typ av träning.
|
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar